6

4

7

3

9

8

2
כבר מרגישים יותר טוב: קולקציית בגדי הפנאי של K A V (ויש גם חנות דגל חדשה ברחוב בת עמי 3 ביפו).
צילום: מיכאל טופיול | הצטלמה: נטלי יצחקוב
בונוס: צילומים מאחורי הקלעים

>>>
20 דברים קטנים שיכולים להפוך את החיים ליותר טובים (התפרסם במקור בגיליון הנושא "החיים הטובים" בלאשה. במקור היו ברשימה הזו יותר מעשרים דברים):

1. לאמץ חיה. רצוי כלב או חתול. הידעת? בעלי כלבים וחתולים הם אנשים מרוצים ובריאים יותר.
2. לעשות 20 דקות של פעילות גופנית ביום (מה זה כבר עשרים דקות? זה כלום).
3. לישון מספיק. כמה החלטות גרועות קיבלת רק כי היית עייפה?
4. להתחבק (הוראות הפעלה: צריך להתחבק לפחות עשרים שניות).
5. לנשום.  כל מי שמתרגלת יוגה יודעת איזו חשיבות יש למודעות לנשימה, אבל עכשיו המידע מתחיל לצאת מגבולות מזרוני היוגה. אפילו המדע כבר מתחיל לספק הוכחות ליתרונות הנשימה המודעת, למשל: פחות תופעות של חרדה, נדודי שינה, דיכאון ועוד.
6. לארגן לעצמך ביוטיוב פלייליסט מרגיע לעיתות מצוקה.
7. להעיף חפצים מיותרים מהבית. את יודעת למה מארי קונדו הפכה לכזו תופעה פופולרית? כי להעיף דברים זו פעולה משמחת. בונוס: היא גם מפחיתה משמעותית את הצורך לקנות דברים חדשים ומיותרים, כך שחוץ משמחה, היא חוסכת לך כסף.
8. צאי לטבע.  רצוי ליער. למה? כי יותר ויותר מחקרים מוכיחים שזה בילוי מפחית מתחים, עושה מצב רוח טוב, עוזר לתהליכים יצירתיים ומשפר יכולות קוגניטביות (כולל זכרון). אפשר לראות שינויים ממשיים במוח: לאנשים שנוהגים לבלות הרבה בטבע יש מוחות שקטים יותר. יש מחקרים שמראים שאפילו התבוננות בטבע דרך תמונות יכולה לשפר את מצב הרוח.
9. לטייל. רצוי למקומות שלא מעוררים אצלך תחושת FOMO חזקה (לונדון – לא, טוסקנה – כן).
10. זמן לבהייה. אל תנסי למלא את השבוע שלך מקצה לקצה. את לא חייבת באמת לבהות בזמן הפרטי שלך, אבל תתעקשי עליו (ולא, ספורט הוא לא זמן לעצמך. ספורט הוא ספורט. בזמן לעצמך את לא עושה, את פשוט קיימת).
11. לאמץ הרגל טוב, להפרד מהרגל רע. אומרים ששניהם קשים באותה מידה, אז רצוי לעשות את זה במקביל.
12. ללבוש בגדים מבדים נעימים. אולי את לא יותר יפה כשנוח לך, אבל את יותר רגועה ויותר מרוכזת ויותר מצחיקה (וכן, כנראה שכל אלה גם מייפים אותך.)
13. לא להתבייש לעשות אנפולואו בפייסבוק. לא חלה עלייך חובה חברית להחשף לתכנים של אנשים שמעצבנים אותך.
14. לאכול בריא. או לפחות לאכול פחות מעובד.
15. למצוא לעצמך קהילה. החיים נעימים יותר כשמעבירים אותם בשבט. זו לא חייבת להיות קהילה אמיתית, גם קהילה וירטואלית יכולה לשפר את חייך.
16. להיזהר מהסחף. כולם תמיד אומרים "תזרמי", כאילו זה משהו טוב, אבל גרטשן רובין (זוכרות אותה מ"פרוייקט האושר"?) מזהירה בבלוג שלה מפני היסחפות יתר עם הזרם: כשאת זורמת, את לא מחליטה, וכשעובר יותר מדי זמן נטול החלטות, את עלולה לגלות שאת לא חיה את החיים שאת רוצה.
17. לתרגל אופטימיות. אל תדאגי, להיות אופטימית לא אומר שמעכשיו תאבדי קשר עם המציאות ותתחילי לעסוק בהדחקה במשרה מלאה, זה רק אומר שתוכלי להתמודד עם תלאות החיים באופן פרודוקטיבי יותר. יותר תקווה, פחות ייאוש. אופטימיות, מסתבר, היא אמנם גנטית בחלקה, אבל אל דאגה: אפשר לאמץ חשיבה אופטימית. איך? על ידי חשיבה מחשבות חיוביות ואימוץ חברות שהאופטימיות באה להן באופן טבעי, שכן אופטימיות (בדיוק כמו פסימיות), היא תכונה מדבקת.
18. לקרוא לפני השינה. אל תחשבי במונחים תחרותיים של קלאסיקות שצריך לקרוא ושמות של סופרים שרצוי לנפנף בהם. לקרוא לפני השינה זה פשוט דבר נעים (לרובנו).
19. הכרת תודה. כולם מתעקשים שזה עובד, וחוכמת ההמונים לא זכתה לשם הזה בגלל שהיא טיפשות ההמונים. איך עושים את זה? מוצאים כל יום חמישה דברים טובים או יפים בחיים שלך. אפשר לכתוב אותם, אפשר לצלם אותם, אפשר להגיד אותם בקול רם. העיקר שתשימי לב אליהם בצורה פעילה.
20. אל תתני למושלם להיות האויב של הטוב ביותר. כן, זו קלישאה, אבל כמו רוב אחיותיה, היא נכונה.

>>>
שיר שבטוח יהיה בפלייליסט הזה (כל דבר שקשור באלכס טרנר יהיה בפלייליסט הזה).

,And even when you know the way it's gonna blow
It's hard to get around the wind