הבגדים של אתא מבלים בבית של עליזה שרגא (ומאה מטר ממנו) | צילום: דן הר לב, בן הזוג שלה

>>>
ממילא הכי טוב בבית
הטור שלי – שהתפרסם בלאשה לפני שבועיים, או שבוע, או חודש או נצח – ובו אני מנסה לייעץ לגבי נושא השהייה בבית.
יש לזכור ש:
א. מבחינתי שהייה בבית היא תחביב שאני לוקחת ברצינות.
ב. הטור נכתב כשעוד היה אפשר לצאת מהבית לרדיוס של יותר ממאה מטר.
ג. הטור נכתב לפני שחצי מדינה נסגרה ומיליון אנשים איבדו את העבודה שלהם, גם אם באופן זמני.

הנה הוא:

זהו, רובנו נשלחנו הביתה. חלקנו חוששות מהשינוי ואני כאן כדי להרגיע. למה דווקא אני יכולה לעוץ עצות בנוגע לשהות בבית? כי אמנם יש לי נטיה לחוש שאני יכולה לייעץ בכל נושא, אבל במקרה הזה אני באמת מומחית: מאחורי שנים של עבודה מהבית, הימנעות מהתקהלויות, התחמקויות מפגישות ואינטרוברטיות כללית.

יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי ליהנות מהזמן בבית:

1. לא לפחד כלל. המדע ממילא טוען שכדי להיות מאושרות אנחנו צריכות לנקוט פעולות כמו: מדיטציה, הכרת תודה, שינה, בילוי זמן עם האנשים שאנחנו אוהבות. בניכוי הקורונה, יש פה ממש מתכון מסודר לאושר.
2. לנצל את הזמן לדברים שרצינו לעשות: סדר לקראת פסח, נגיד. או סתם התארגנות אביבית. תופעת לוואי: יותר נעים לשהות בבית מסודר.
3. להפוך פעולות יומיומיות לחשובות. לאמץ טקס הכנת תה או קפה. להתיישב במרפסת או בסלון ברוב טקס אחר הצהריים עם תה, צלחת פירות וספר. 
4. לסדר את המיטה בבוקר. הרבה מדריכים להצלחה בחיים מדגישים את הקטע הזה. זו פעולה אחת קטנה שגורמת לך להתחיל את היום בתחושת ניצחון. ומה זה כבר דורש? טפיחה על כריות וניעור השמיכה. עוד יתרון: מיטה מסודרת תתרום לתחושה של בית מסודר ותסייע לך לא לרצות להשתרע סתם ככה באמצע היום.
5. שנ״צ. נכון, הרגע אמרנו לא להשתרע סתם ככה באמצע היום, אבל התמודדות עם מגיפה עולמית לא עושה טוב לרמות הקורטיזול בגוף, ואנחנו מנסות גם לא לחלות בקורונה, וגם לא להעמיס על הגוף סטרס (זה לא טוב למערכת החיסונית). נימנום קל יועיל.
6. ספרים וסדרות שעושים מצב רוח טוב. ובמקביל: מה שפחות צריכת חדשות, המינימום שצריך כדי להיות בעניינים.
7. סדר יום זה נחמד. בעיקר כקישוט נאה על המקרר. אם לא מסתדר, לא נורא, כדאי להספיק את הדברים שבאמת חשוב לעשות, אבל אין טעם להתחיל לבזבז אנרגיה על תחושת אשמה אם לא הצלחת להפוך את הזמן הזה ל״משמעותי״ עבור המשפחה שלך. הוא יהיה משמעותי גם בלי השכמה מסודרת, שעת שמירה על כושר לכל הגילאים, ניסויים מדעיים, למידת שפה נוספת והקפדה על לו״ז משחקי קופסה מסודר.
8. לצאת החוצה. עם כל הבלגן, עדיין אביב בחוץ, ואין כח בעולם שיודע להרגיע יותר מהטבע.

>>>
סעיף שמונה, למרבה הצער, כבר לא רלוונטי. הכי כיף בבית, אבל הטבע – אויה – נמצא מחוץ לבית, ואת הטבע אנחנו אוהבות. מי שיש לה קצת טבע ברדיוס של מאה מטר מהבית, הרוויחה.

>>>
״השעמום הומצא ב-1760. בשנה זו, על פי איש האקדמיה לארס סבנדסן במחקרו המצוין פילוסופיה של השעמום (2005), נכנסה המילה לשימוש בשפה האנגלית. ההמצאה הגדלה השנייה באותה תקופה היתה מכונת הטווייה, אשר בישרה את ראשית המהפכה התעשייתית. במילים אחרות, השעמום מגיע בצוותא עם חלוקת העבודה ועם הפיכת העבודה העצמאית המהנה לשעבוד מייגע.״
….
״האצלנו סמכויות בקשר לשעמום. התנערנו מאחריותנו לטפל בו. במילים אחרות, מסרנו את היצירתיות שלנו לידי מקצועני המוזיקה או הקולנוע.״

(מתוך אין מחיר לחופש של טום הודג׳קינסון. תרגום: יניב פרקש)

>>>
Hey there, let's get away
I sure need a lazy summer day
But, oh dear, we've gotta stay