בעיירה בטסמניה שלא שמעתן עליה נשטפת גופה אל החוף. ככה מתחילה הסדרה Deadloch, שתלווה את פענוח הרצח, תהליך שיתעכב ויתמשך על פני שמונה פרקים בשל ריבוי קונספציות מוטעות.

את הכותרת לפוסט הזה לקחתי בהשאלה מהכותרת לכתבה על הסדרה בוניטי פייר: ״deadloch היא פרודיית הפשע הפמיניסטית שלא ידעתם שאתם צריכים״.
היוצרות הן קייט מקרטני וקייט מקלנן והגיבורות הראשיות הן דולסי, מי שהיתה בלשית במלבורן ועתה מנסה למצוא שקט בעיירה יחד עם בת זוגה הוטרינרית. דולסי וויתרה על קריירת בלשות מרובת סטרס והיא מוצבת בתחנה המקומית כשוטרת שמטפלת בתלונות מסוג הנחת פחים במקום הלא נכון, מה שמשאיר לה מספיק זמן להשתתף בחזרות למקהלה הקהילתית (הן בדיוק עובדות על עיבוד לשיר Touch me). הגיבורה השניה היא אדי, שנשלחה מהיבשת על מנת לסייע בפתרון תעלומת הרצח, ומכיון שכל מה שמעניין אותה זה לחזור הביתה כמה שיותר מהר, היא לא טרחה אפילו להביא איתה בגדים להחלפה (קולקציית הקפסולה שתלווה אותנו כמה פרקים כוללת חולצת הוואי, סנדלי שורש ומכנסיים באורך לא ברור . אדי: ״אלה מכנסי 3/4״).

זו כאילו סדרת תעלומת-רצח קלאסית רק ששום דבר פה לא קלאסי: כל הגיבורות (כמעט) הן נשים, ולמי שפשעים לא עושים לה את זה אספר שחוץ מהעלילה המרכזית יש כאן גם את כל סיפורי העיירה המנומנמת, כולל המתח בין האוכלוסיה המקורית, ללבנים שהגיעו בשנות השישים, לקהילת הלסביות האוסטרליות שגילו את העיירה לאחרונה והביאו אליה סצנה קולינרית, לחם מחמצת ופסטיבל אמנות.

זו סדרה מצחיקה מאד וחמודה מאד. היו רגעים בהם תהיתי אם אולי היא סובלת מקצת יותר מדי שנאת גברים, אבל שאלתי גבר אחד והוא אמר שזו בדיוק הכמות הרצויה של שנאת גברים.

איפה רואים: באמזון פריים, ואם אתן עושות שם מנוי אתן יכולות לראות על הדרך גם את saltburn ואת The Expanse, the boyz וג׳ן וי.
אזהרת טריגר: לא יודעת, הרגשתי צורך להוסיף את זה כי היום הכל מטרגר את כולם.
עוד משהו: מועמדת בקטגוריית best Narrative Comedy Series ב-AACTA האוסטרלית.

>>>
Detective caper set in a sleepy remote town in Tasmania is one of the most original, funny, off-beat series of the year
(מהביקורת ב-the Jewish Chronicle)

This is Broadchurch meets Barbie
(מהנעשה בטוויטר)

>>>
הטריילר הלא מייצג: